måndag 3 oktober 2016

Ångest, stresskola och vardagen

Ja nu är hösten här igen. Senast jag skrev så var för nästan 1 år sedan. 
Vad tiden har gått fort. Har jag blivit något klokare då? 

Uppe på 100 % igen. Dagarna går fort och jag är imponerad av mig själv att jag tar mig igenom dom. Minns knappt vad jag gör längre. Behovet av att vila när jag kommer hem är stort. Går och lägger mig redan vid 8-tiden. Ibland somnar jag direkt och andra tar det tid. 
Äter fortfarande antidepressiva på dagarna och inför natten tar jag en lugnande tablett. Allt för att få sova. Känns dock inte som jag sover tillräckligt då jag är så trött. 

Känner varningssignalerna flera gånger i veckan, 
Panikångest, tryck över bröstet, irritation, illamående, sötsug, mm

Försöker att inte planera in saker på helgerna men nu när barnens aktiviteter och skolan är i full gång så är det svårt att hinna med återhämtningen. Eller ja vem är det jag lurar. 
Bara mig själv. Visst finns det tid! Det gäller att säga ifrån, vi är 2 vuxna i familjen som delar på ansvaret. Bara jag som måste släppa på det. 

Måste boka in den där egentiden för återhämtning. Annars är jag snart där igen, rakt in i väggen och kanske blir det värre nästa gång. 

Hoppas att stresskolan kan hjälpa mig. 

Inga kommentarer: