fredag 29 juli 2016

Semester igen

Då var det dags igen för lite semester. Jobbat 2 veckor (heltid) och det har varit tufft. Pressen att jag måste ta mig till jobbet då vi under sommaren har minibemanning har bitvis jobbig. Att jobba 5 dagar och sedan 2 dagar ledigt, dagar som man vill hitta på saker med familjen. Behöver inte vara stora saker men något, jag vet att jag har svårt att sätta gränser, vill inte att barnen ska bli lidande för att jag inte mår bra. Men hur bra är det, fattar ju att jag måste sätta mig själv först för att inte hamna under isen igen. Är ju ett av mina mål att jobba med.

Att vakna på morgonen trots en hel natts sömn och ändå vara så trött att man känner att detta inte kommer gå. Att man känner att sömnen inte varit tillräcklig utan att man kan sova flera timmar till.
På något sätt får man energi att ta sig upp, lyckas ta sig till jobbet och får nästan till 8 timmar på jobbet. Fylld med energi kommer man hem och däckar i sängen. Det är så mina dagar sett ut.
Det för att jag funderar mycket på hur jag skall klara hösten. När man igen står dör och skall gå upp tidigt för att inte komma hem sent. Nu säger säkert många att gå ner i tid bara, det har du rätt till. Jo visst men det är inte ett val som passar mig. Måste ändå åka in till jobbet, betala mitt månadskort m.m.

Förhoppningsvis så kommer jag kunna gå en Stressskolan där man får hjälp med vardagspusslet.

Nu skall jag bara njuta av ledigheten

Inga kommentarer: